Ežen Jonesko
Nosorog
Narodno pozorište Kikinda
Režija: Snežana Trišić
Igraju:
Beranže - Marko Gvero
Dejzi - Marina Vodeničar
Žan - Đorđe Marković
Logičar, Didar - Nikola Joksimović
Kelner, Botar - Dragan Ostojić
Stari gospodin, Gospodin Papijon - Slavoljub Matić
Gospođa Bef - Marija Ostojić
Funkcioner - Miljan Davidović
Statisti: Jožef Pocik, Milan Vujić
Beranže - Marko Gvero
Dejzi - Marina Vodeničar
Žan - Đorđe Marković
Logičar, Didar - Nikola Joksimović
Kelner, Botar - Dragan Ostojić
Stari gospodin, Gospodin Papijon - Slavoljub Matić
Gospođa Bef - Marija Ostojić
Funkcioner - Miljan Davidović
Statisti: Jožef Pocik, Milan Vujić
Scenograf: Darko Nedeljković,
Kostimograf: Mirna Ilić,
Dramaturg: Bojana Marić,
Kompozitor: Srđan Marković,
Dizajn zvuka: Jakov Munižaba
Kostimograf: Mirna Ilić,
Dramaturg: Bojana Marić,
Kompozitor: Srđan Marković,
Dizajn zvuka: Jakov Munižaba
Premijera - 10. maja 2014. godine
Gorki talog iskustva stvoren razočaranjem zbog širenja nacizma u rodnoj Rumuniji, nadahnuo je Ežena Joneskoa da napiše dramu Nosorog – satiričnu kritiku konformizma i lakoće prihvatanja mračnih ideologija.
Inspiracija je Kafkina pripovetka Preobražaj, ali i lični doživljaj nacističkog mitinga u Nirnbergu 1938. pisca Denija de Ružmona, koga je Jonesko izuzetno cenio.
Nosorog je čovek primljenih ideja. U komadu sam se prosto trudio da prikažem jedno ideološko zagađenje. Prvi put sam ga doživeo u Rumuniji, u vreme kada je inteligencija postepeno nacistička, antisemitska.
Ežen Jonesko
Gorki talog iskustva stvoren razočaranjem zbog širenja nacizma u rodnoj Rumuniji, nadahnuo je Ežena Joneskoa da napiše dramu Nosorog – satiričnu kritiku konformizma i lakoće prihvatanja mračnih ideologija.
Inspiracija je Kafkina pripovetka Preobražaj, ali i lični doživljaj nacističkog mitinga u Nirnbergu 1938. pisca Denija de Ružmona, koga je Jonesko izuzetno cenio.
Sva tri čina drame su poređani i uklopljeni hronološki-razvojno tako da se postupno može pratiti širenje nosorogitisa kao aluzija na tridesete godine XX veka i nehajno shvatanje javljanja nacizma, što je posebno dočarano u prvom činu gde ima dosta komičnih scena, a pojavi prvih nosoroga se ne daje veliki značaj.
Нема коментара:
Постави коментар