Bertold Breht
Narodno pozorište "Toša Jovanović" Zrenjanin
Premijera: 20. 2. 2016.
Režija: Anđelka Nikolić
Igraju: Ivan Đorđević,
Nataša Ilin,
Daniel Kovačević,
Stefan Juanin,
Dejan
Karlečik,
Ljubiša Milišić,
Jelena Šneblić Živković,
Jovan Torački,
Mirko
Pantelić,
Zvonko Gojković,
Miljan Vuković,
Sanja Radišić,
Vesna
Varićak,
Snežana Kovačev Čelar
Kroz priču o engleskoj kolonijalnoj vojsci između dva svetska rata u Indiji, Breht govori o večnoj ljudskoj brutalnosti i spremnosti da se odrekne sopstvenog imena i identiteta zarad pukog opstanka, par cigara ili par flaša piva. Tako Gali Gej postaje Džeraja Džip, njegov moral istrošilo je siromaštvo, a ljudskost je uništila želja da oseti moć…
Komad se bavi sudbinom jednog čoveka u njegovom mikro svetu u kome su smešteni osnovni činioci njegove egzistencije, ali i time kako to malo telo i njegova porodica funkcionišu u velikom sistemu, u međuzavisnosti. Probali smo sve da stavimo u izvestan odnos, onako kako je Breht napisao i u tom smislu smo verni tekstu. Zanimljivo i tužno je što je današnje vreme po osobenostima političkog sistema i vrednostima dosta blisko vremenu kada je tekst nastao, to je 1926. godina. Breht se u radovima dosta bavio kapitalizmom i fašizmom, vezom između ta dva pojma. Danas je na žalost ponovo aktuelan.
U Brehtovoj rečenici – „Zna li se protiv koga ratujemo, ako nam
treba pamuk onda protiv Tibeta, ako nam treba vuna protiv Pamira“,
sročen je Brehtov odnos prema istoriji, prema politici, ta
racionaizacija strašne ideje ratovanja. Breht kao uzrok svih ratova
vidi ekonomske razloge što je tačno i u današnjem trenutku. Dok sada
pričamo ne znamo koliko se ratova u ovom trenutku vodi. Jako je složeno
razumeti ko protiv koga ratuje, u ime čega, ali u suštini iza svega
stoji proizvodnja nekih dobara i nečija zarada. Potvrđuje se teza da je
čovek kao pojedinac nemoćan ,a da je masa ta koja pravi moć. To jeste
ironično, cinično, ali se potvrđuje u životu.
Нема коментара:
Постави коментар