Michael Frayn
Pozorište Boško Buha - Beograd
Premijera: 9. maj 2012. godine
Režija: Jug Radivojević
Lica: DALAS LOJD: Aleksandar Radojičić
POPI: Andrijana Oliverić
TIM: Nenad Nenadović
DOTI, KLAKET: Katarina Marković
GARI, RODžER: Goran Jevtić
BRUK, VIKI: Bojana Ordinačev
BELINDA, FLAVIJA: Jelena Trkulja
FREDERIK, FILIP, ŠEIK Nemanja Oliverić
SELSDON, PROVALNIK Miloš Vlalukin
dramaturg Ivana Dimić
scenograf Janja Valjarević
kostimograf Adrijana Simović
scenski pokret Igor Damnjanović
izbor muzike i efekti Vojin Ristivojević
dizajn svetla Srđan Cvetković
izvršni producent Tanja Perović
asistent scenografa Nikola Nikolić
organizator Tamara Milosavljević
inspicijent Miljan Miljanović
sufler Slobodan Popović
Engleski novelist i dramaturg Majkl Frejn (Michael Frayn) je 1982 godine napisao komediju "Noises off" koja je iste godine dobila nagradu "Lorens Olivije" za najbolju komediju godine. Deceniju kasnije, postavlja se na scenu prvi put u Srbiji u Ateljeu 212.
Komad Majkla Frejna, „Iza kulisa“ prevela sam s engleskog 1991. pre
dvadeset i jednu godinu, ako bi mu se dodelile antropomorfne osobine,
ovaj prevod bi sad slavio punoletstvo. Tada sam ga prevela za potrebe
pravljenja predstave u svom (tada) matičnom pozorištu, Ateljeu 212.
Premijera je bila davne, strašne i burne 1992. godine u režiji Alise
Stojanović i igrala ju je prva postava Ateljeovog ansambla. Predstava je
bila uspešna i rado gledana, pa tako i dugoveka, igrala se 150 puta,
sve do 26. decembra 2002.
A ove 2012. godine pozorište Boško Buha odlučilo je da postavi ovu
predstavu sa svojim izuzetno darovitim ansamblom i Jugom Radivojevićem,
koji sa sigurnošću, vedrinom i profesionalnim pouzdanjem režira ovaj
komad komplikovan za postavljanje i divan za gledanje.
Majkl Frejn je napisao sa matematičkom preciznošću komediju o jednoj
glumačkoj trupi koja u prvom činu priprema farsu, u drugom činu je na
turneji izvodi, samo što tada mi gledaoci prisustvujemo događajima
otpozadi, iza kulisa, da bismo u trećem činu ponovo gledali poslednje
izvođenje farse koja se pred očima publike raspada zbog unutrašnjih
sukoba trupe. To je ukratko sadržaj ove komedije o nekim ubogim glumcima
od kojih su se pojedini proslavili u televizijskim sapunicama ili
reklamama, a neki jedva da i znaju gde se nalaze. Da bi se, međutim, ova
Frejnova komedija pretvorila u pozorišnu predstavu, ona zahteva
vrhunske glumce, visoku koncentraciju i veliki trud, jer se svaki čin u
postupcima, kao i u priči za nijansu razlikuje od predhodnog. Radnja
drame polako, ali nezadrživo napreduje ka svojoj kulminaciji i zahteva
veliku preciznost od autora i izvođača da bi se postigla lakoća i
zabavnost u kojoj posle treba da uživaju gledaoci.
U nadi da će ova predstava dočekati izvođenja u kojima će pored gledalaca i glumci moći u njoj da uživaju završavam ovu belešku.
Нема коментара:
Постави коментар