субота, 30. јул 2016.

Kafanica, sudnica, ludnica - 2016

Kafanica, sudnica, ludnica
Brana Crnčević
Šabačko pozorište
Premijera: 10.3.2016.

Režija: Miroslav Trifunović

Lica: 

Moto, pa Srbin, pa opet Moto                                                Ivan Tomašević
Oto, pa Crnogorac, pa opet Oto                                             Vladimir Milojević
Ljilja, pa Bosanka, pa opet Ljilja                                           Aneta Tomašević
Napredni, pa Dalmatinac, pa Slovenac, pa opet Napredni     Slobodan Petranović
Nazadni, pa Ciganin-Rom, pa opet Nazadni                          Ljubiša Barović
Konobar, pa Mlado Makedonče, pa Neizlečivi                      Strahinja Barović
Udbaš. pa Tatko Makedonac, pa opet Makedonac                 Petar Lazić
Tanja, pa Sudijinica, pa opet Tanja                                         Ivana Jokić
Ruža, pa Daktilografkinja, pa opet Ruža                                Aleksandra Ristić
Miroljub, predratni gospodin, pa Advokat, pa Psihijatar       Siniša Maksimović
Milicioner, pa Policajac, pa Čuvar                                         Radivoj Kostadinović


Scenograf             Dragan Lazić
Kostimi                Selena Tomašević
Kompozitor         Vojislav Milutinović
Scenski pokret     Petar Pjer Rajković
Klarinet               Kosta Pavlović
Harmonika          Milivoje Robinić
Gitara                  Jakov Suvajdžić
Kontrabas            Željko Pajić 



 

Kafanica, sudnica, ludnica u režiji Ljubomira Draškića, scenografiji Vladislava Lalickog, uz plejadu glumačkih imena, Bata Stojković, Ružica Sokić, Neda Spasojević, Tanja Beljakova, Milutin Butković, Bora Todorović, Slobodan Aligrudić, Taško Načić i drugi...obeležila je važnu epohu Ateljea 212, svojim dugim
pozorišnim životom od 1965 do 1972 kada je na prepuruku GK SK Beograda skinuta sa repertoara, kako zbog svoje satiricnosti ne bi doživela jubilej i značaj 250 izvođenja.
U vremenu kada pozorište često gura glavu u pesak, kako bi pobeglo od imenovanja uzroka a ne pojedinačnih posledica, postavka ove satire ima višestruki značaj, a da bi se pojačala gorčina satire namerno smo posegli za songovima kao komentarima, koji pojačavaju važnost ovog poduhvata. Ogromnu zahvalnost na realizaciji predstave dugujem svim akterima , saradnicima, članovima porodice Crnčević. kao i ukupnom kolektivu Šabačkog pozorišta u kome režiram prvi put.

Miroslav Trifunović





Kroz desetak Brehtovskih songova, predstava po tekstu Branislava Crnčevića sa prepoznatljivim aforizmima, neobičan je  hod kroz vreme-od kafanice 70-ih, sudnice u vreme raspada bivše Jugoslavije do današnjice.
"Svojevrstan osvrt na sve devijacije društva tekst je tada bio, tako da mi mislimo da i danas mogu da se prepoznaju u tim aforizmima mnogi društveni činioci", kaže Vladimir Milojević, glumac Šabačkog pozorišta.
"To je kabaretsko-dramska, muzičko-farsična forma, tako da ti Brehtovski songovi daju upravo taj komentar, to poigravanje na sceni, što je plus na tekst koji postoji", kaže Miroslav Trifunović, reditelj predstave.






Нема коментара:

Постави коментар