Novosadsko pozorište
Opera ultima
Po Bomaršeovim delima "Seviljski berberin" i "Figarova ženidba"
Režija: Kokan Mladenović
Dramaturg: Kata Đarmati
Scenograf: Marija Kalabić
Kostimograf: Marina Sremac
Kompozitor: Irena Popović
Scenski pokret: Andreja Kulešević
Muzički saradnik, korepetitor: David Klem
Uloge 1. deo:Grof Almaviva, zaljubljen u Rozinu: Eduard Sabo
Bartolo, doktor, Rozinin tutor: Zoltan Širmer
Rozina, Bartolova štićenica, posle grofica:
Emina Elor
Figaro, berberin: Aron Balaž
Don Bazilio, profesor za pevanje: Gabor Pongo
Cherubin d'amore: Ištvan Kereši
Sluškinje, vojnici, masa:
Agota Silađi, Livia Banka, Atila Giric, Gabriela Crnković, Tamaš Hajdu,
Daniel Husta, Daniel Gomboš, Atila Nemet, Judit Laslo, Emeše Nađabonji
Timea Lerinc, Arnold Pap
Uloge 2. deo:
Figaro berberin: Aron Balaž
Suzan sluškinja, Figarova verenica: Agota Silađi
Grof Almaviva: Eduard Sabo
Rozina, grofica: Emina Elor
Marcelina, sluškinja: Livia Banka
Don Bartelo, spletkaroš: Zoltan Širmer
Don Bazilio, spletkaroš: Gabor Pongo
Cherubin d'amore: Ištvan Kereši
Don Kruzio, sudija: Atila Giric
Fanchette: Gabriela Crnković
Sluškinje, vojnici, masa:
Tamaš Hajdu, Daniel Husta, Daniel Gomboš,
Atila Nemet, Judit Laslo, Emeše Nađabonji,
Timea Lerinc, Arnold Pap
Nastaje li umetnost kao naredba ili kao iskonska potreba? Gde se sreću ona i stvaran život? Ko koji obrise jedne a ko drugog?Je li život opera ili opereta ili pak brehtovski song u kojem se beskompromisno i neštedimice kosi sve što se pokositi mora. „Opera ultima“ vanserijsko je pozorišno delo, neka vrsta krika ali onog najglasnijeg, nastalog iz osećaja beznađa, rezignacije, iz osećanja da te ne poštuju, da ti vređaju elementarnu inteligenciju, da nisi vredan i da oduzimaju smisao postojanja. „Opera ultima“ je glumački krik, krik da se probudimo iako još ne znamo kako...
Novosadsko pozorište
Radimo gotovo nemoguću stvar za dramsko pozorište: operu, to jest parodiju na operu "Seviljski berberin" u prvom delu sa svim pripadajućim pevanjem, gestikulacijama, masovnim scenama, koristeći sjajne vokalne mogućnosti koje je ansambl Novosadskog pozorišta pokazao već mnogo pua, dok je "Figarova ženidba" potpuno mračan kontrast svega toga, autorski projekat koji govori mnogo više o Srbiji danas, o položaju pozorišta u takvom društvu. "Seviljac" je tu da ozari, nasmeje i zabavi publiku, a drugi deo je tu da nas jako zabrine.
Kokan Mladenović, reditelj
Нема коментара:
Постави коментар